Neurofeedback Projects

  • Collaborative Neurofeedback

    Collaborative Neurofeedback

    In Attention – Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD), autism and other disorders, patients present a high level of inattention and low development of social skills. Neurofeedback treatments have well attended the attentional problem with valuable effect sizes; however, after the training social interaction skills remain equal. In this way, this study attempt to develop and validate a training protocol for a collaborative neurofeedback therapy that improve both, attention and social skills.

    Ed. Mario Laserna Cra 1 Este No 19A - 40 Bogotá (Colombia) | Tel: [571] 332 4106, 339 4949 Ext. 1839
    Universidad de Los Andes, Facultad de Ingeniería
    Maestría en Ingeniería Biomédica SNIES: 102021 | Registro Calificado: Resolución 12897 del 10 de octubre de 2012 por 7 años | 4 semestres | Bogotá D.C. | Presencial
    Doctorado en Ingeniería SNIES: 16071 | Registro Calificado: Resolución 11173 del 20 de diciembre de 2010 por 7 años | 3 años | Bogotá D.C. | Presencial.
    Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964. Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.